Tilbage til det nordvestlige USA forside

Udflugt til Olympic N. Forrest

Onsdag den 16. september 2015

Efter morgenmaden kørte vi mod nord, vi ville op til Olympic National Park. Vi havde et lille dilemma: Hovedvej 101 går hele vejen rundt om Nationalparken, og det kunne være spændende at følge denne hele vejen rundt. Der går så veje ind i parken forskellige steder, men ingen steder kan man køre hele vejen gennem parken. Det kunne være spændende at køre hele vejen rundt med hovedvejen, men det ville tage så lang tid, at vi ikke ville kunne nå ind i parken. Så vi besluttede, at den køretur måtte vi have til gode, såfremt vi kom på disse kanter igen. Nationalparken er ca. 2.542 km2 dvs. lidt mindre end Fyn.

I Kalalolk holdt vi ind ved en rangerstation, for at få et kort over Nationalparken. Vi blev der anbefalet at køre ned til stranden lidt mod nord, for at se et træ der næsten svæver.

Vi kørte lidt ind i skoven, for at se et gammelt Cedertræ der er ca. 1200 år gammel.

Hoh Rain Forest skulle være indbegrebet af tempereret regnskov, så der valgte vi at køre ind parken.

Den årlige nedbør er i Hoh Rain Forest mellem 3,5 og 4,3 meter.

Vi havde også tidligere på turen set denne fugl (nok ikke den samme) og vi fandt i Visitor Centeret ud af at det er en Stellers Skovskade (Cyanocitta stelleri)

Da vi var færdige til at køre igen, var klokken blevet mange, så vi besluttede at vende næsen mod syd igen.

I Kalalock købte vi en sen frokost.

For afvekslingens skyld, kørte vi ad vej 109 tilbage til hotellet.

Ved hotellet gik Thorkild en tur ned til stranden.

Da det atter blev tid til at få noget at spise, gik vi 3 blokke væk til en restaurant for at købe vores aftensmad.