Tilbage til De Vestindiske Øer forside

Afslapning, badning, indkøb mv.

Lørdag den 13. februar 2010.

Denne dag er til fri disposition.
Snak evt. med vores rejseleder Solveig Hedegaard Olesen, som kan være Dem behjælpelig med udflugtsmuligheder.
Middag for egen regning. Rejselederen vil, såfremt der i gruppen er stemning for det, arrangere middag i Charlotte Amalie.

Morgenudsigt fra hotelværelset.

Efter morgenmaden gik vi en tur ind til Charlotte Amalie.

Billeder henover hotellet.

Hotellet.

Vi gik forbi elværket, der ved hjælp af overskudsvarmen afsalter havvand. De store tanke er vandtanke.

En kirke.

Ja, vindretningen var den vej denne dag, men det er, som om øjet hellere ville have det "modsat," så det ene billede er her også spejlvendt.

Gåturen fortsatte langs havnen i Charlotte Amalie, vi gik ud til Havensight, hvor krydstogtsskibene ligger til. Denne dag var der kun en enkelt. Der lå også en masse store lyst yatch, en enkelt havde egen helikopter ombord.

De to personer på skibet "siger" noget om størrelsen.

Et sted købte vi svømmebriller, vi havde jo fået smag for at se lidt under vandet.

Vi opdagede der lå en sommerfuglefarm: The Butterfly Farm. Vi besluttede os for at se lidt sommerfugle. I entrebilletten var der en guidet tur.

Nogle af sommerfuglene var fotogene, mens andre var alt for livlige til at fotografere. De blå var umulige at fotografere så vi kunne se den blå farve, men den anden side "måtte" vi meget gerne fotografere.

En blå flyver væk.

Elskovsdans.

En sommerfugl.

Der var hovedsalig tropiske sommerfugle fra andre verdensdele, men de "laver" også lokale sommerfugle, der bliver sat ud i naturen i et forsøg på at genetablere bestanden på øen. I nogle år blev der sprøjtet mod myg, det medførte at også mange andre insekter døde, og sommerfuglene på øen var næsten uddøde.

Dagens menu: gærede bananer.

Vi gik tilbage mod byen og fandt lige et sted at købe noget plaster; Thorkild gik med bare fødder i sandalerne, og havde reddet sig et par store vabler. Da vi kom ind til byen fandt vi en dollartaxi der kørte os helt ud til hotellet. Lønne havde haft skridttæller på, og vi havde gået godt 13 km.

Den næste time eller lidt mere brugte vi på at afprøve vores nye svømmebriller. Vi fandt da nogle fisk nede i vandet, små farvestrålende fisk, lidt større knap så farvestrålende og flere stimer af yngel.

Kl. 18.00 samledes de fleste af os, for at køre op til Bluebeard's Castle Hotel en restaurant/hotel der er bygget op om resterne af Skytsborg, men et navn der lyder af sørøver sælger bedre, så det gamle navn er ikke bevaret.

Solen var på vej ned da vi kom derop, så der blev lige knipset lidt billeder inden vi gik ind for at spise.

Klik her for at se ca. hvor enkelte af billederne er taget.