Tilbage til USA Sydvest forside

Fra Bluff til Cuba

Den 9. september 2018

Det var atter blevet tid for at skifte hotel, så efter morgenmaden fik vi bilen pakket, og kl. 9.00 var vi klar til at køre. Denne dag var en transportdag, og vi tog afsted uden at vide, hvor vi skulle tilbringe natten. Vi havde kik på et Motel i Cuba NM, men man kan ikke reservere via Internettet, så vi satsede på, at de havde plads. Af samme grund kunne vi ikke lave for mange afstikkere, for kunne vi ikke få et værelse i Cuba, havde vi besluttet, at så skulle vi fortsætte til Santa Fe.

Vi kom forbi en del steder, hvor de pumpede olie op.

Efter ca. 50 minutters kørsel passerede vi statsgrænsen til Colorado.

Vi skulle ikke køre ret langt i Colorado, så allerede efter 30 min. i staten krydsede vi grænsen til New Mexico, hvor vi skulle være de næste dage.

I Shiprock holdt vi en pause for at tanke benzin og kaffe.

I Farrington kørte vi ind til Walmart, vi skulle købe noget friskt brød til frokosten.

Vi havde på vores kort set et ikon, vi tydede som en rasteplads med borde lidt nord for Aztec, og da vi kunne se, der var tid til en afstikker, kørte vi mod nord for at finde rastepladsen.

Der dukkede midlertidig ikke nogen rasteplads op, og det endte med at vi atter krydsede en statsgrænse til Colorado. Dette besøg kom dog ikke til at vare længe, vi fandt et sted, hvor vi kunne vende bilen og atter køre mod syd.

Vi kunne stadig ikke finde den rasteplads, men fandt et sted hvor vi kunne standse bilen, og få os lidt af spise, inden vi atter kørte mod syd.

Undervejs passerede vi Continentel Devide.

Lidt før kl. 16.00 var vi ved motellet i Cuba. Det viste sig heldigvis, at det var muligt at leje et værelse for natten.

Tæt ved motellet lå en restaurant, hvor vi købte vores aftensmad.