Tilbage til USA Sydvest forside

Monument Vally - Goosenecks State Park

Den 8. september 2017

Efter en god morgenmad var i klar til at køre på udflugt kl. 8.00.

Vi kørte først til Goosenecks State Park.

Det blev også lige til en lille tur op til Mexican Hat Rock.

På vores videre kørsel holdt vi et fotostop for at fotografere mod Monument Vally.

Da vi ankom til Monument Vally National Park gik vi lidt rundt samt spiste vores frokost.

Kl. 1.00 havde vi hjemmefra bestilt en 3 timers tur ned i Monument Vally. Det viste sig, at vi var de eneste, der skulle med denne bil.

Sammen med visitor center og butik ligger der et hotel med udsigt til Monument Vally.

Vi holdt flere stop og tog selvfølgelig en masse billeder. Vi havde været i Nationalparken 6 år tidligere, men da var vi ikke nede at køre i selve parken, så dette var en helt anden oplevelse, og nu føler vi rigtig, at vi kan sige, at vi har været i Monument Vally National Park.

Det er vores chauffør/guide der står med store støvler på.

Der bor nogle familier inde i selve parken.

Et af de steder vi holdt, var der en fantastisk akkustik, og vores guide sang en sang med trommespil for os.

Der ankom en anden guide til stedet også, hun spillede på fløjte, så det var vi også heldige at få med.

Der gik en del heste løst rundt i området, her er de ved et ret stinkende rest af et vandløb.

Det var blæst op, og ind imellem kom der nogle mindre støvstorme. Det var ikke så behageligt at sidde i en åben bil, når der kom en sådan støvstorm. Efter turen var vi fyldt med sand overalt.

Det sidste sted vi holdt, tilbød guiden, at han ville synge for os igen, imens vi tog en video af udsigten.

Så kørte vi tilbage til udgangspunktet og ret hurtigt derefter kørte vi godt trætte mod hotellet.

Et kig tilbage mod Monument Vally.

Denne aften gik vi atter til Twin Roks Cafe for at købe vores aftensmad.