Tilbage til Thailand forside

Cykeltur syd for Hua Hin

Onsdag den 23. januar 2019

Kl. 8.00 var vi klar i receptionen, vi havde en aftale om en udflugt, hvor vi skulle cykle en tur.
Det viste sig, at vi var de eneste to der skulle på denne tur, sammen med en guide og en følgebil.

Guiden var indehaver af firmaet der arrangerer turene, han hed Chris og er oprindeligt fra Washington DC. Han havde samtidig en 11-dagestur i gang, så derfor var det ham selv der var guide på denne tur.

Vi kørte i bil ca. 40 km. syd for Hua Hin, så blev vi og cyklerne læsset af. Bilen ville køre som følgebil på turen, og den havde lidt forfriskninger med, som vi fik af undervejs.

Vi var standset nær et sted, hvor de forarbejder kokosnødder.

Efter lidt prøvekørsel og indstilling af sadler begav vi os på cykeltur, langs kysten ad mindre veje.

Vejret var strålende og ind imellem holdt vi nogle fotostop.

Frugtpause.

Annanasmark.

Teknisk uheld før ”bjergetapen”.

Vi standsede ved et tempelområde, hvor der var både et kinesisk-, et hindu- og et thai-tempel.

På et tidspunkt standsede vi ved et mindre bjerg Khao Kalok, Chris og Thorkild gik en tur op ad bjerget.

Imens Thorkild var ”bjergbestiger” gik jeg en lille tur ned på stranden og soppede lidt i vandet.

Der var en del vilde hunde, der holdt til på stranden.

Inden vi cyklede videre, var der en lille kokosnød-pause.

Ved middagstid holdt vi ved en restaurant, hvor vi fik vores frokost.

Blæksprutter ligger til tørre. Når de er tørre spises de som snack.

Efter ca. 30 km. på cyklen var cykelturen forbi. Vi sluttede ved Sirinart Rajini Ecosystem Learning Center, en genetableret mangroveskov. På dette sted var mangroven blevet fældet til fordel for en rejefarm.
I 1996 fik Kong Rama XI sat gang i, at den forurenede rejefarm blev slettet og der blev nyplantet en mangroveskov på stedet. Der er etableret stier i mangroven, og i tilknytning er der et center hvor skoleelever kommer ud for at lære om livet i mangroven.

Vi gik en tur på stisystemet.

Mudskipper – Periophthalmus.

Thorkild og Chris gik op i et tårn for at se mangroven ovenfra, imens holdt myggene festmåltid på mig.

Billede fra da der var rejefarm på stedet. Den mørke rand rundt om farmen er lidt af den oprindelige mangrove, som ikke var blevet fældet.

Efterfølgende kørte vi retur til Hua Hun.

Tilbage på hotellet var vi en lille tur i poolen, det var lidt underlig for os, at vi ikke mere mødte nogen vi kendte. De var på dette tidspunkt kommet tilbage til Danmark.

Til aften gik vi op til hovedgaden for at finde et sted, hvor vi kunne købe vores aftensmad.