Tilbage til Thailand forside

Thaton - Chiang Mai

Tirsdag den 15. januar 2019

Denne dag startede tidligt.
Kl. 5.10 stod vi op, og 5.45 tog vi med bussen hen til et lille lokalt marked, der lå i nærheden af hotellet. Der blev der købt varer til vores forfædre, som vi bar op til templet, der lå højere oppe i landsbyen.

Vi overrakte vores mad til munkene, de ville så spise maden på vegne af vores forfædre.
Dette ritual praktiseres flere gange om måneden af de fleste thailandske familier. Dog går de ikke op til templet, men munkene går en tur i byen om morgenen, og der kommer man så ud og overrækker maden til munkene.

Vi kørte med bussen tilbage til hotellet, fik vores morgenmad og tjekkede ud fra hotellet.

Vi skulle videre til Chaing Mai. Undervejs holdt vi et par gange. Første holdt var et kort stop for lige af få kørslen lidt ud af kroppen.

Senere holdt vi ved et lokalt marked. Vi smagte disse røde rodfrugter, som vi ikke ved, hvad hedder. De havde samme farve som rødbeder, konsistensen var mere som kartofler og smagen var også ret kartoffelagtig, dog noget sødere end en kartoffel.

På vores videre køretur fortalte vores lokalguide om, hvilke egenskaber vi havde, alt efter hvilket år vi er født i.

Da vi ankom til Chaing Mai, fik vi mulighed for at få brugt nogle penge. Først besøgte vi et træskæreværksted, hvor der sad nogle og lavede udskæringer i træ. Der var selvfølgelig en stor salgsafdeling.

Derpå besøgte vi et sted, hvor de viste os lidt om, hvorledes de bearbejder sølv. Der var også en stor salgsafdeling. Det sidste sted, var en forretning, hvor de solgte forskellige skindprodukter mest tasker, men der var også lidt andet.

Vi var vist alle ved at være godt sultne, så det faldt i god jord, at vi kørte til en restaurant, hvor vi fik vores frokost.

Da vi var færdige med at spise, var der ankommet en flok tuk-tuk, og vi kørte alle en rundtur i byen.

Ved et madmarked holdt vi. Vi gik lidt rundt inde på markedet og så, hvilke produkter der blev solgt.

Efter markedet kørte vores tuk-tuk os til hotellet, hvor vi skulle bo i 3 nætter.

Der var ikke mere på dagens program. Vi tog os en svømmetur i poolen, og ellers slappede vi af.

Da det var ved den tid, hvor vi syntes, vi skulle have noget at spise, gik vi ned i hotellets restaurant for at købe lidt mad. Jeg var simpelthen for træt, til at jeg havde lyst til at gå ud i byen.