Tilbage Portugal forside

Udrejse til Porto via Lissabon.

1. dag. Udrejse til Porto via Lissabon. Med Air Portugal fra Københavns lufthavn til Lissabon. Flyskift og videre til Portugals næststørste by Porto med ankomst kl. 16.15. Transfer fra lufthavnen til centralt beliggende hotel i Porto. 3 overnatninger med halvpension på hotellet første og tredje dag. Anden aften middag i Porto på lokal restaurant.
Grande Hotel de Porto – 3 nætter.

Onsdag den 12. september 2012.

Kl. 03.00 er tidligt at stå op, med da vi skulle med et morgenfly fra Kastrup, var det vores stå op-tid denne dag. Kl. 04.00 kørte vi af sted og den første times tid havde vi ikke mange medtrafikanter.

Ret hurtigt efter vi var på vores mødested i Lufthavnen, var alle 43 der skulle med på turen ankommet. Vi tjekkede ind og begav os til terminalen. Flyselskabet havde EDB problemer, så de færreste af os fik plads ved siden af den vi rejste med. Nogle af os byttede plads i flyet, andre beholdt deres oprindelige pladser.

Efter ca. 3½ times flyvning var vi i Lissabon. Der var så over 4 timer inden vores fly til Porto afgik, så der var mere end god tid, til at finde os noget at spise – vi købte os et par sandwich.

Flyveturen fra Lissabon til Porto tog kun 45 min. så den var hurtigt overstået. Da vi alle havde fået vores bagage, gik vi ud til bussen, der ventede på os. Vi kørte ned i den centrale del af Porto, hvor vores hotel for de næste 3 nætter lå. Byens ældste hotel.

Inden aftensmaden var der tid til en lille gåtur op til et supermarked, hvor vi købte lidt vand og frugt.