Tilbage Hawaii forside

Fly til Maui,
indkvartering på 4-stjernet hotel beliggende ved stranden

Fredag 25. januar 2013.

Da vi denne dag stod op tog vi det stille og roligt, da vi ikke havde noget, vi skulle om formiddagen. Vi skulle skifte hotel og ø så vi startede med at pakke. Det kneb godt nok med at få plads til det hele, så vinterjakken måtte over armen, når vi skulle videre.

Vi gik en lille tur op i byen og tæt på hotellet nærved en kirke, var der et lille museum vi besøgte. Museet var om Damien og Marianne på Moloka’i. Damien har vi tidligere skrevet om, Marianne var en nonne, der også arbejdede hos de spedalske på Moloka’i.

Vi fandt også et lille posthus hvor vi kunne købe frimærker. De frimærker vi indtil da havde købt, var blevet købt til overpris.

Turen tilbage til hotellet foregik med fødderne i vand, vejret var rigtig dejligt, nok det bedste vi indtil da havde haft på turen.

Når vi skulle benytte elevatoren på hotellet, skulle vi for at reservere den bruge vores nøglekort og taste hvilket etage, vi ville op på; der var så ingen muligheder for at trykke etage inden i elevatoren. Da vi først lige havde vænnet os til det, var det et ganske udmærket system.

Vi fik tømt værelset, og kl. 12.00 kørte vi med bussen til lufthavnen. Der var langsom/tæt trafik på vejen derud, men vi var heldigvis i god tid, så det gav ikke nerver.

Vi blev tjekket ind uden problemer med lidt overvægt, og fandt os et sted at købe vores frokost.

Da vi var kommet om bord på flyet og var lettet, tog flyveturen såmænd ikke længere tid, end den tid vi ventede på vores bagage, da vi var kommet til Kahului på Maui.

Thorkilds kuffert dukker op.

Lønnes kuffert kommer kort tid efter.

Vi fandt vores bus, og kørte til det hotel vi skulle bo på i Lahaina. Da vi kom ned langs den sydlige kyst, startede flere dages stirren og fotografering af vandet – nogle gange så vi en hval; og når vi har rigtig heldige, fik vi også billeder af en hval.

Royal Lahaina Resort
2750 Kekaa Drive
Lahaina, Maui, Hawaii 96761
USA

Vi fik et dejligt værelse på 9. sal, med udsigt til vandet, og i disen lå Moloka’i.

Kl. 19.00 fik vi vores aftensmad på hotellets restaurant.